Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami |
Inspektor - Cezary Kaniowski
Inspektor – Agnieszka Koz³owska
Inspektor – Katarzyna £ojek-Czado
II piêtro, pokój nr 35
tel. 12 3871410 wewn. 26
- gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomo¶ci, a w tym zbywanie, oddawanie w u¿ytkowanie wieczyste i nabywanie nieruchomo¶ci wchodz±cych w sk³ad zasobu;
- prowadzenie ewidencji posiadanych przez gminê w poszczególnych obrêbach nieruchomo¶ci mienia komunalnego;
- przygotowywanie umów dzier¿awy, najmu, u¿yczenia nieruchomo¶ci oraz naliczanie stosownych op³at;
- opracowywanie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali mieszkalnych;
- wykonywanie prawa pierwokupu na rzecz gminy;
- prowadzenie spraw dotycz±cych ewidencji miejscowo¶ci, ulic i adresów obejmuj±cych w szczególno¶ci:
- ustalanie numerów porz±dkowych nieruchomo¶ci oraz wysy³anie zawiadomieñ o ustaleniu numeru,
- prowadzenie i aktualizowanie ewidencji miejscowo¶ci, ulic i numeracji porz±dkowej nieruchomo¶ci w systemie teleinformatycznym,
- realizowanie procedur dotycz±cych wprowadzania nazewnictwa ulic w so³ectwach.;
- zatwierdzanie geodezyjnych podzia³ów nieruchomo¶ci;
- przeprowadzanie postêpowania dotycz±cego rozgraniczenia nieruchomo¶ci;
- regulowanie stanów prawnych dróg gminnych i innych nieruchomo¶ci;
- pomoc petentom w przygotowaniu dokumentacji dotycz±cej zaliczenia okresu pracy w gospodarstwie rolnym;
- podejmowanie dzia³añ dotycz±cych mo¿liwo¶ci i warunków pozyskania ¶rodków publicznych przez mieszkañców, przedsiêbiorców, czy organizacje pozarz±dowe;
- przyjmowanie wypisów aktów notarialnych oraz ustalanie wysoko¶ci op³at i odszkodowañ z tytu³u wzrostu lub obni¿enia warto¶ci nieruchomo¶ci w zwi±zku ze zmian± m.p.z.p.;
- wspó³praca ze starostwem powiatowym – ewidencj± gruntów i budynków;
|